هدف نوین
خرید مواد غذایی در آلمان
خرید آنلاین مواد غذایی در آلمان

در این مقاله می‌خوانید

منتظر شما هستیم

برای انجام ارزیابی اولیه، اطلاعات خود را وارد نمایید

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

خرید مواد غذایی بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه‌های روزانه هر خانواده یا فرد محسوب می‌شود و در ادامه به بررسی راه های خرید مواد غذایی در آلمان و فروشگاه های معتبر در آن می پردازیم.

در خصوص هزینه‌های زندگی در آلمان نیز بخش مهمی از این هزینه‌ها را باید برای خرید مایحتاج روزانه و مواد غذایی در نظر گرفت. با توجه به اینکه آلمان یک کشور مهاجرپذیر است، تنوع بالایی از فروشگاه‌های مختلف در سراسر این کشور وجود دارد که افراد محلی و مهاجران می‌توانند مایحتاج و مواد غذایی روزانه خود را بر اساس نیاز از این فروشگاه‌ها تهیه کنند.  اگر قصد دارید با روش‌های خرید از فروشگاه‌های آلمان آشنا شوید با ادامه این مقاله همراه شوید.

خرید آنلاین مواد غذایی در آلمان

تنوع فروشگاه‌ها در آلمان

بر خلاف مردم ایرانی که علاقمند به خرید اجناس لاکچری و گران‌قیمت از فروشگاه‌های بزرگ هستند، مردم آلمان به خرید اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب از فروشگاه‌ها تمایل دارند. مهاجرین در آلمان از هر ملیتی حضور دارند و اکثر آن‌ها این خصوصیت آلمانی را به خود گرفته و به این شیوه خرید می‌کنند.

با توجه به اینکه هزینه‌های زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است، دانشجویان و مهاجران به راحتی می‌توانند از پس مخارج روزانه خود برامده و هزینه‌های زندگی را مدیریت کنند. برای مدیریت بهتر این هزینه‌ها راه‌های زیادی وجود دارد؛ یکی از این راه‌ها مربوط به خرید از فروشگاه‌های آلمان می‌شود زیرا این فروشگاه‌ها از تنوع بالایی برخوردار بوده و با انتخاب فروشگاه درست می‌توان اجناس مورد نیاز را با قیمت مناسب خریداری کرد.

جدا از بحث قیمت پوشاک در آلمان، بخش مهمی از هزینه‌های زندگی در این کشور مربوط به هزینه‌های خرید مواد غذایی می‌شود. برای خرید از فروشگاه‌های آلمان با تنوع زیادی از انواع فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی و کالاهای روزمره روبرو می‌شود که می‌توانند به خوبی نیازهای مردم جامعه را برآورده کنند.

تنوع فروشگاه‌ها در آلمان

انواع سوپرمارکت‌ها، مراکز عرضه کالاهای ارگانیک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های ترکی، عربی، ایرانی و غیره نمونه‌ای از تنوع این فروشگاه‌ها هستند. اگر به غذاهای منطقه خاورمیانه و حلال علاقه دارید یا غذاها و مواد غذایی کشورهای شرقی آسیا را ترجیح می‌دهید، فروشگاه‌های زیادی در آلمان برای دسترسی به این مواد و محصولات پیدا می‌کنید.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله فروشگاه‌هایی هستند که بیشتر مورد توجه مردم بومی و مهاجران قرار دارند زیرا محصولات خود را تخفیف به فروش می‌رسانند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعددی در آلکان به منظور خرید مایحتاج روزانه وجود دارد که با نگاه به لیست قیمت اجناس در آلمان متوجه دلیل محبوبیت این فروشگاه‌ها خواهید شد.

بخوانید  صفر تا صد جاب آفر آلمان

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آلمان

همانطور که گفته شده برای خرید از فروشگاه‌های آلمان با تنوع زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای روبرو می‌شوید که تقریبا در هر محله یک شعبه دارند.

فروشگاه های زنجیره ای در آلمان

این فروشگاه‌ها را می‌توان با فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران مانند جانبو،‌ شهروند و غیره مقایسه کرد. این فروشگاه‌ها از خصوصیات مشترکی در زمینه فروش محصولات از نظر قیمت و کیفیت برخوردار هستند که در زیر به برخی از موارد اشاره شده است:

  • همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور آلمان دارای بروشورهای روزانه هستند که در داخل آن‌ها، محصولات دارای تخفیف معرفی شده تا افراد بتوانند برای خرید اجناس مورد نظر خود برنامه‌ریزی داشته باشند. این تخفیف‌ها متغیر بوده و معمولا بین 2 تا 50 درصد قیمت کالاها را شامل می‌شود.
  • اگر به دنبال بهترین فروشگاه اینترنتی در آلمان هستید باید گفت که همه این فروشگاه‌ها دارای یک اپلیکیشن اختصاصی هستند که با استفاده از آن می‌توان از تخفیفات روزانه مطلع شده و برای خرید به صورت آنلاین نیز اقدام کرد.
  • یکی دیگر از خدماتی که این فروشگاه‌ها برای مشتریان در نظر گرفتن، تکمیل فرم درخواست ارسال بروشور است. با این کار لیست قیمت اجناس در آلمان و میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای آن‌ها به صورت روزانه توسط پست برای مشتریان ارسال می‌شود.
  • این فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مشتریان دائمی خود کارت اشتراک می‌دهند که روش خوبی برای خرید ارزان و به صرفه در آلمان است. افرادی که این کارت‌ها را در اختیار دارند با هر خریدی که انجام می‌دهند امتیاز جمع‌آوری کرده و پس از کسب حد معینی از امتیاز می‌توانند یک سری اجناس را با تخفیف بیش از 50 درصد خریداری کنند.

چندین فروشگاه با برندهای مختلف به صورت زنجیره‌ای در کشور آلمان فعالیت می‌کنند که اطلاع از نام و ویژگی‌های آن‌ها بهترین راه برای اطلاع از نحوه خرید از فروشگاه‌های آلمان است.

هایپرمارکت آلدی (Aldi)

این هایپرمارکت متعلق به دو برادر آلمانی صاحب مجموعه شرکت‌های آلدی است که از سال 1970 میلادی کار خود را آغاز کرده است. این فروشگاه زنجیره‌ای را می‌توان اولین فروشگاه تخفیف‌دار در کشور آلمان دانست که در سراسر این کشور بیش از 10 هزار شعبه فعال به همراه تجهیزات فروشگاهی مدرن دارد.

بخوانید  شهرهای ایرانی نشین آلمان

هایپرمارکت آلدی (Aldi)

اجناسی که در این فروشگاه عرضه می‌شود از کیفیت بسیار خوب به همراه قیمت مناسب برخوردار هستند؛ به همین دلیل بیش از 90 درصد مردم آلمان،‌ دانشجویان و مهاجران این فروشگاه‌ها را برای خرید روزانه انتخاب می‌کنند. محصولاتی که در فروشگاه آلدی به فروش می‌رسد بسیار متنوع بوده و افراد می‌توانند مایجتاج روزانه خود از میوه و صیفی‌جات گرفته تا مواد شوینده و بهداشتی و مواد پروتئینی و غیره از این فروشگاه‌ تهیه نمایند.

هایپرمارکت لیدل (Lidl)

لیدل نیز مانند آلدی یک شرکت خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گسترده در آلکان به حساب می‌آید که بیش از 11 هزار شعبه فعال فروشگاهی در 20 کشور جهان را مدیریت می‌کند. این فروشگاه در سراسر جهان به خصوص در کشورهای آلمان و آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تنوع اجناس عرضه شده در این فروشگاه بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند همه نیاز روزانه خود را در لیدل خریداری کنند. اجناس و محصولاتی که در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و به دلیل عرضه با قیمت مناسب مورد توجه درصد زیادی از مردم برای خرید روزانه قرار دارند.

فروشگاه‌های  Penny،Norma  و  Neto

فروشگاه‌های  Penny،Norma  و  Neto

این سه فروشگاه که برای خرید از فروشگاه‌های آلمان گزینه مناسبی هستند از نظر کیفیت محصولات در رده‌ پایین‌تر از فروشگاه‌های آلدی و لیدل قرار دارند در حالی که از نظر سطح قیمت تقریبا یکسان هستند. به همین دلیل بیشتر شهروندان آلمانی و مهاجران در شرایط مشابه خرید از فروشگاه‌های آلدی و لیدل را به این سه فروشگاه ترجیح می‌دهند.

فروشگاه‌های Rewe و  Edeka

می‌توان لقب گران‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آلمان را به این دو فروشگاه داد. محصولات و اجناسی که در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند از لحاظ بسته‌بندی، کیفیت و قیمت در مقایسه با سایر فروشگاه‌های متفاوت بوده و ظاهر لوکس‌تری دارند. به عنوان مثال یک ماده غذایی با بسته‌بندی ساده‌تر را می‌توان در فروشگاه آلدی زیر 1 یورو خرید در حالی که برای خرید همان ماده در این دو فروشگاه باید 5 تا 6 برابر هزینه بیشتری پرداخت کنید.

فروشگاه‌های مهاجران در آلمان

اگر می‌خواهید محصولات غذایی ایرانی یا ترکی و عربی را در آلمان خریداری کنید، نگران نباشید؛ فروشگاه‌های زیادی به صورت محلی وجود دارند که متعلق به ایرانی‌ها، ترک‌ها، عرب‌ و کردها هستند و در این فروشگاه‌ها می‌توانید کلیه محصولات بومی هر کدام از این اقوام را خریداری کنید.

بخوانید  برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

با توجه به مهاجرپذیر بودن کشور آلمان و زندگی کردن مردم از اقوام مختلف در کنار هم این شرایط به وجود آمده که هر یک از این اقوام بتوانند در فروشگاه‌های موجود محصولات و مواد غذایی بومی منطقه و کشور خود را خریداری کنند و از تجربه آن نهایت لذت را ببرند.

خرید مایحتاج روزانه و مواد غذایی به صورت آنلاین در آلمان

فروشگاه‌های متعددی در کشور آلمان وجود دارند که افراد می‌توانند مایحتاج روزانه خود را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری خریداری کرده و در محل تحویل بگیرند. تقریبا تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این کشور دارای سایت و اپلیکیشن اختصاصی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان از لیست قیمت اجناس در آلمان و تخفیف‌های مربوط به کالاهای مختلف مطلع شده و مایجتاج مورد نیاز را به صورت آنلاین خریداری کرد.

نکته جالب این است که در صورتی که به دنبال خرید آنلاین مواد غذایی ایرانی در آلمان هستید، جای نگرانی وجود ندارد. اول اینکه برخی از محصولات ایرانی را می‌توانید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا کرده و خریداری کنید. در غیر اینصورت تعدادی فروشگاه ایرانی وجود دارند که محصولات خود را به صورت اینترنتی در کشور آلمان و سایر کشورهای اروپایی به فروش می‌رسانند. اگر در دیار غربت حال و هوای وطن به سر شما زده و می‌خواهید مواد غذایی ایرانی تهیه کنید می‌توانید به راحتی از خدمات این فروشگاه‌ها استفاده کنید.

کلام پایانی

با توجه به اینکه بخش مهمی از هزینه‌های زندگی در یک کشور مانند آلمان، به خرید مواد غذایی و مایحتاج روزانه مربوط می‌شود، در خرید از فروشگاه‌های آلمان باید به یک سری نکات و اصول به منظور مدیریت بهتر هزینه‌ها توجه شود. تنوع فروشگاه‌ها در آلمان بسیار بالا بوده و از فروشگاه‌های لوکس و گران قیمت تا فروشگاه‌های تخفیف‌دار و به صرفه برای خرید در دسترس هستند؛ به همین دلیل افراد با توجه به موقعیت و شرایط مالی خود می‌توانند یکی از این فروشگاه‌ها را به منظور خرید مواد غذایی و مایحتاج روزانه خود انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *