هدف نوین
شرایط سنی مهاجرت به آلمان
شرایط سنی مهاجرت به آلمان

در این مقاله می‌خوانید

منتظر شما هستیم

برای انجام ارزیابی اولیه، اطلاعات خود را وارد نمایید

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

شرایط سنی مهاجرت به آلمان با توجه به نوع ویزای موردنظر شما و نحوه مهاجرت متفاوت است. برای مثال متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان با استفاده از ویزای کار باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

کشور آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای مهاجرپذیر جهان محسوب می‌شود. قوانین جدید این کشور در زمینه پذیرش مهاجر شرایط ورود و مهاجرت به خاک آلمان را تسهیل کرده‌اند. از طریق مهاجرت به این کشور می‌توانید از مزایایی مانند سیستم بهداشت و درمان عالی، امنیت شغلی، درآمد بالا و هزینه پایین زندگی در آلمان برخوردار شوید.

برای مهاجرت به این کشور اروپایی لازم است که پیش از هر اقدامی از شرایطی سنی مهاجرت به آلمان آگاه شوید. در این مقاله شرایط سنی برای مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج را مورد بررسی قرار داده‌ایم. موارد دیگری مانند مهاجرت کادر درمان و مهاجرت هنرمندان از دیگر مباحث مطرح‌شده در این مطلب به شمار می‌روند. درصورتی‌که قصد مهاجرت به آلمان را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان با توجه به نحوه مهاجرت و نوع ویزا متفاوت است

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی به حساب می‌آید. از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی
  • پایین بودن میزان شهریه دانشگاه‌های خصوصی در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا، انگلستان و آمریکا
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان اشتغال حین تحصیل به‌صورت پاره‌وقت

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان با توجه به پایه تحصیلی متفاوت است؛ باوجوداین می‌توان بهره‌مندی از سن حداقلی ۱۸ سال را به‌عنوان قانون کلی مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی در نظر گرفت. از طریق بررسی جدول زیر می‌توانید از شرایط سنی برای تحصیل در کشور آلمان مطلع شوید.

مقطع تحصیلی شرایط سنی
مقطع کارشناسی از ۱۸ سال تا ۲۱ سال
مقطع کارشناسی ارشد از ۲۱ سال تا ۳۰ سال
مقطع دکترا از ۳۱ تا ۴۰ سال

اشاره به این نکته ضروری است که قانون شرط سنی تحصیل در مقطع دکترا در آلمان نسبت به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کم‌تر سخت‌گیرانه است. متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی نیز می‌توانند تا سن ۳۰ سالگی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که از سرمایه‌گذاری افراد خارجی در کشور حمایت می‌کند. بهره‌مندی این کشور از اقتصادی قدرتمند امنیت مالی را برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. متقاضیان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در آلمان از روش‌هایی مانند ثبت شرکت، کارآفرینی و مهاجرت از طریق تمکن مالی استفاده کنند.

مهاجرت به آلمان

قانون این کشور درباره شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری سن حداقلی ۱۸ سال را برای این نوع از مهاجرت در نظر گرفته است؛ اما در این قانون درمورد حداکثر سن مهاجرت هیچ بند و تبصره‌ای وجود ندارد. با توجه به این موضوع می‌توانید درصورت برخورداری از سرمایه کافی و سن حداقلی ۱۸ سال درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای آلمان ثبت کنید.

حداکثر سن برای مهاجرت کاری به آلمان

دریافت ویزای کاری آلمان به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی شناخته می‌شود. از مهم‌ترین دلایلی که مهاجرت کاری به آلمان را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت تبدیل کرده است می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امنیت شغلی
  • امکان بهره‌مند شدن از درآمدی متناسب با شغل
  • امکان برخورداری از حقوق بازنشستگی
  • امکان دریافت دستمزد بدون توجه به نژاد و جنسیت
  • در نظر گرفتن مرخصی‌های سالانه
  • امکان بهره‌مند شدن از سیستم بهداشت و درمان عالی
بخوانید  ارزان ترین کشور برای مهاجرت برای ایرانیان

قوانین مهاجرت کاری به آلمان مسیر مهاجرت را برای متقاضیان هموار کرده‌اند؛ اما برای قرار گرفتن در لیست واجدین شرایط مهاجرت به این کشور باید از شرایط سنی خاصی برخوردار باشید. در این قوانین حداقل سن برای مهاجرت با ویزای کار به این کشور ۱۸ سال تمام عنوان شده است. حداکثر سن مهاجرت کاری به آلمان نیز سن ۵۰ سالگی است. از دیگر شرایط مهاجرت به این کشور اروپایی از طریق اخذ ویزای کاری می‌توان از بهره‌مندی از سابقه کاری، تخصص کاری، جاب آفر و مدرک زبان آلمانی اشاره کرد.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند آلمانی یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به حساب می‌آید. در این روش مهاجرتی کافی است به همراه همسر خود وارد خاک آلمان شده و پس از گذشت سه سال جهت دریافت شهروندی آلمان اقدام کنید. برای اخذ ویزای آلمان از طریق ازدواج باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • برخورداری از سن حداقلی ۱۸ سال
  • ثبت ازدواج به‌صورت رسمی
  • اثبات تمکن مالی توسط شهروند آلمان
  • دریافت مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح A1)

شرایط سنی مهاجرت کادر پزشکی به آلمان

درباره شرایط سنی مهاجرت به آلمان برای کادر پزشکی قانون خاصی وضع نشده است. باوجوداین مهاجرت کادر پزشکی به آلمان برای برخی از افراد ساده‌تر از دیگران خواهد بود. در این بخش مقاله شرایط سنی مهاجرت پرستاران و پزشکان به آلمان را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

المان ، مهاجرت به آلمان

شرایط سنی مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستارانی که مایل‌اند برای کار در بیمارستان‌ها آلمان وارد خاک این کشور شوند، باید تحت نظارت یک کارفرمای آلمانی مشغول به کار شوند. همین موضوع شانس پذیرش و دریافت ویزا را برای افرادی با سن کم‌تر افزایش می‌دهد. اشاره به این نکته هم ضروری است که معمولا پرستارانی با سن بیش‌تر از ۴۵ سال توسط کارفرما بیمه نخواهند شد. این افراد ناچارند به‌صورت شخصی برای دریافت بیمه اقدام کنند.

شرایط سنی مهاجرت پزشکان به آلمان

شرایط سنی مهاجرت پزشکان به آلمان نیز مشابه شرایطی است که برای پرستاران در نظر گرفته شده است. پزشکانی که تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند باید پس از معادل‌سازی مدرک تحصیلی کار خود را در یکی از موسسات درمانی، تحت نظارت یک کارفرمای آلمانی آغاز کنند.

پایین بودن سن پزشکان احتمال پذیرش و بیمه کردن آن‌ها را توسط کارفرما افزایش خواهد داد. پزشکانی با سن بیش از ۴۵ سال از شانس کم‌تری برای دریافت بیمه و پذیرش توسط کارفرما برخوردارند.

شرط سنی مهاجرت هنرمندان به آلمان

برخی از کشورها برای مهاجرت هنرمندان شرایط و مزایای خاصی را در نظر گرفته‌اند؛ اما آلمان جزو این کشورها به حساب نمی‌آید. هنرمندان می‌توانند با استفاده از یکی از روش‌های معمول مانند مهاجرت کاری یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری جهت دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. شرط سنی مهاجرت به آلمان برای هنرمندان نیز براساس روش مهاجرت این افراد مشخص می‌شود.

شرایط سنی مهاجرت ورزشکاران به آلمان

در قوانین کشور آلمان برای مهاجرت ورزشکاران شرایط و مزایای منحصربه‌فردی در نظر گرفته نشده است. ورزشکارانی که قصد مهاجرت به این کشور اروپایی را دارند، می‌توانند از طریق یکی از روش‌های مهاجرتی برای دریافت ویزا اقدام کنند. بدیهی است که شرط سنی مهاجرت ورزشکاران نیز براساس روش موردنظر آن‌ها برای مهاجرت معین خواهد شد.

بخوانید  مراکز تفریحی در آلمان

بررسی شرط سنی مهاجرت به آلمان در سنین مختلف

مهاجرت به آلمان برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد بالای ۴۰ سال دشوارتر از سایر افراد است. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به بررسی شرط سنی مهاجرت به آلمان و معرفی بهترین روش‌های مهاجرتی برای این دو گروه بپردازیم.

بهترین روش برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به آلمان

افراد زیر ۱۸ سال برای مهاجرت به آلمان محدودیت‌های زیادی دارند؛ برای مثال این افراد نمی‌توانند از طریق درخواست ویزای کاری یا سرمایه‌گذاری به خاک آلمان وارد شوند. استفاده از هرکدام از روش‌های مهاجرتی مجاز برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال مشروط به ارائه مجوز و رضایت‌نامه از طرف والدین یا سرپرستان قانونی کودک است.

ساده‌ترین روش مهاجرت به آلمان برای افراد زیر ۱۸ سال دریافت ویزای تحصیلی است. ازجمله شرایط لازم برای اخذ این ویزا می‌توان از شرایط زیر نام برد:

  • دریافت پذیرش‌نامه از یکی از مدارس آلمان
  • ارائه گواهی حساب بانکی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی
  • تکمیل فرم مخصوص درخواست ویزا برای افراد زیر ۱۸ سال
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه آخرین ریزنمرات تحصیلی
  • ارائه انگیزه‌نامه و بیان اهداف برای مهاجرت به آلمان و تحصیل در این کشور
  • برخورداری از پاسپورت با اعتبار کافی

تدریس در مدارس دولتی کشور آلمان به زبان آلمانی صورت می‌گیرد؛ بنابراین اشخاص زیر ۱۸ سالی که تمایل دارند در مدارس دولتی این کشور به تحصیل مشغول شوند باید با زبان آلمانی آشنایی کافی داشته باشند. اثبات این موضوع از طریق ارائه مدرک زبان آلمانی صورت می‌پذیرد.

مهاجرت به آلمان برای پزشکان

تحصیل به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تنها در مدارس شبانه‌روزی آلمان امکان‌پذیر است. درصورت عدم آشنایی با زبان آلمانی می‌توانید در یکی از این موسسات آموزشی مشغول به تحصیل شوید.

بهترین روش برای مهاجرت افراد بالای ۴۰ سال به آلمان

وجود تبصره‌های مرتبط با شرایط سنی مهاجرت به آلمان در قوانین این کشور امکان مهاجرت افراد بالای ۴۰ سال را با مشکل واجه کرده است؛ بااین‌حال این افراد می‌توانند با استفاده از برخی روش‌ها مانند مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نسبت به دریافت ویزای آلمان اقدام کنند.

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری آلمان که با نام «ویزای طلایی» نیز شناخته می‌شود، بهترین و ساده‌ترین روش مهاجرتی برای اشخاص بالای ۴۰ سال است. سرمایه‌گذاری در آلمان با استفاده از روش‌های متعددی امکان‌پذیر است. درصورت برخورداری از سن بالای ۴۰ سال و تمایل به مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری با مطالعه ادامه مطلب از جزئیات انواع این روش‌ها مطلع شوید.

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خوداشتغالی

مناسب‌ترین روش مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری روش خوداشتغالی است. برای استفاده از این روش دو گزینه ثبت شرکت و انجام فعالیت‌های Freelance را پیش رو دارید.

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت نه تنها مهاجرت به آلمان را برای افراد بالای ۴۰ سال تسهیل می‌کند، بلکه امکان اخذ اقامت این کشور را نیز برای متقاضیان فراهم می‌آورد. ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان نیازمند برخورداری از ایده‌ای ناب و نقشه‌ای منطقی جهت پیش‌برد این ایده است. کمک به تقویت اقتصاد آلمان و کارآفرینی برای حداقل پنج شهروند آلمانی از دیگر شرایط ثبت شرکت در این کشور اروپایی به حساب می‌آیند.

بخوانید  هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟
سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق فعالیت‌های Freelance

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق فعالیت‌های Freelance به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خوداشتغالی محسوب می‌شود؛ بااین‌حال این روش مهاجرتی بیش‌تر به روش مهاجرت کاری به آلمان شباهت دارد. متقاضیان مهاجرت با استفاده از این روش می‌توانند به‌صورت خوداشتغالی در فعالیت‌های تخصصی مشغول به کار شوند. سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق فعالیت‌های Freelance نیز مانند سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت به اخذ اقامت دائم این کشور اروپایی منجر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید املاک و مستغلات

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید املاک و مستغلات یک روش مطمئن برای حفظ ارزش دارایی شما است؛ اما باید بدانید که با استفاده از این روش نمی‌توانید به آلمان مهاجرت کرده یا اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید سهام

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید سهام نیز مانند خرید املاک تنها به حفظ ارزش دارایی‌های شما کمک کرده و امکان مهاجرت و دریافت اقامت را برای متقاضیان فراهم نمی‌آورد.

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید ETF

سرمایه‌گذاری در صندوق ETF یا سبد اوراق بهادار Exchange Traded Fund سود مناسبی را برای سرمایه‌گذاران به دنبال دارد؛ باوجوداین ترید کردن این اوراق بهادار کار ساده‌ای به شمار نمی‌رود و به‌علاوه امکان دریافت اقامت آلمان نیز با استفاده از این روش مهاجرتی امکان‌پذیر نیست.

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق افتتاح حساب بانکی

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق افتتاح حساب بانکی باعث دریافت ویزا یا اقامت این کشور نخواهد شد. سودی که به افتتاح حساب‌های بلندمدت در آلمان تعلق می‌گیرد، بسیار اندک است؛ بنابراین این روش سرمایه‌گذاری را حتی برای حفظ دارایی‌های شما نیز پیشنهاد نمی‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید اوراق قرضه

در روش سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه متقاضیان مبلغ زیادی را به‌عنوان وام به دولت آلمان قرض می‌دهند. بعد از اتمام مهلت قرارداد اصل پول به همراه سود آن به سرمایه‌گذاران بازگردانده می‌شود. می‌توان این روش سرمایه‌گذاری را یک روش پرسود برای متقاضیان در نظر گرفت. تنها نقطه ضعف خرید اوراق قرضه در آلمان این است که امکان دریافت ویزای سرمایه‌گذاری از این طریق برای شما میسر نخواهد شد.

سرمایه‌گذاری غیرفعال در آلمان

پیش از هرچیز باید بدانید که این روش سرمایه‌گذاری نیز برای مهاجرت به آلمان مناسب نیست؛ بااین‌حال سود زیادی که از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی این کشور به شما تعلق می‌گیرد باعث شده است که این روش به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری شناخته شود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی شرایط سنی مهاجرت به آلمان با استفاده از روش‌های مختلفی همچون مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی پرداختیم. علاوه‌براین بهترین روش‌های مهاجرتی برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد بالای ۴۰ سال را نیز به شما معرفی کردیم.

آشنایی با قوانین مرتبط با شرایط سنی برای مهاجرت به این کشور به شما امکان می‌دهد تا با توجه به شرایط خود بهترین روش مهاجرت به آلمان را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *