هدف نوین
مراکز تفریحی در آلمان
مراکز تفریحی در آلمان

در این مقاله می‌خوانید

منتظر شما هستیم

برای انجام ارزیابی اولیه، اطلاعات خود را وارد نمایید

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

با سفر به کشورهای مختلف جهان می‌توانیم با فرهنگ، آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری آنها بیشتر آشنا شویم. البته یکی از نکات حائز اهمیت در گشت و گذار به مناطق گوناگون، توجه به قیمت مراکز تفریحی است. البته توسعه شبکه ریلی در سراسر آلمان موجب شد تا بازدید از انواع مراکز تفریحی در آلمان، برای مخاطبان لذت بخش، مقرون به صرفه و به یاد ماندنی شود.

بسیاری از افراد پس از مهاجرت نیز به دنبال جاذبه های توریستی و گردشگری کشور مقصد می باشند ، بنابراین در این پست قصد داریم برخی از مراکز تفریحی در آلمان، این کشور زیبا و پیشرفته را از جمله کلیسای سنت نیکلاس و شهربازی بزرگ هامبورگ معرفی کنیم.

 معرفی بهترین مراکز تفریحی در آلمان

آلمان کشوری است که همه ساله مقصد گردشگری ثابت و همیشگی تعداد زیادی از توریست‌ها از سراسر نقاط دنیا است. سفر به این کشور زیبا و منحصر به فرد، فرصتی فوق العاده برای تماشای مناظر خیره کننده در طول مسیر است.

اکنون اطلاعات بیشتری درباره مراکز تفریحی در آلمان ارائه می‌شوند. در واقع این لیست، دربرگیرنده فهرستی از زیباترین و جالب‌ترین مکان‌های پر مخاطب برای بازدید در آلمان هستند که به این شرح آنها را معرفی می‌کنیم:

کلسیای سنت نیکلاس

اولین مورد در لیست بهترین مراکز تفریحی در آلمان را به کلیسای سنت نیکلاس اختصاص دادیم. این کلیسای باشکوه در فاصله‌های بین ۱۱۸۹ و ۱۱۹۵ به سبک معماری نئوگوتیک توسط معمار مشهور جورج گیلبرت اسکات، در شهر هامبورگ بنا نهاده شد و یکی از قدیمی‌ترین عبادتگاه‌های کشور آلمان است.

کلسیای سنت نیکلاس آلمان

محله‌های اطراف این کلیسای بزرگ به نام محله نیکلاس شهرت دارد. ارتفاع ساختمان کلیسای سنت نیکلاس به ۱۴۷ متر می‌رسد و در سال‌های 1874 تا 1876 میلادی بلندترین بنا‌ی دنیا لقب گرفته‌بود.

شهربازی بزرگ هامبورگ

هامبورگ به‌عنوان دومین شهر بزرگ کشور آلمان، جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد. یکی دیگر از جاذبه هایی که به عنوان یکی دیگر از مراکز تفریحی در آلمان در ادامه معرفی می شود ، شهربازی بزرگ این شهر است. این شهربازی که به سرزمین عجایب مینیاتوری یا مینیاتور واندرلند معروف است، توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند. زیرا کمتر کسی است که با سفر به این شهر، از این شهربازی بزرگ هامبورگ دیدن نکرده باشد.

شهربازی بزرگ هامبورگ

در این شهربازی، راه‌آهن مینیاتوری به طول 12 کیلومتر طراحی شده‌است. این سفر هیجان‌انگیز ریلی، از مناطق مختلفی از جمله کوهستان‌های پوشیده از برف، شهرها و مزارع مختلف عبور می‌کند. این شهربازی بزرگ هامبورگ به‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه گردشگری کشور آلمان معرفی شد. این سازه کاملاً حرفه‌ای، یک فرودگاه پیشرفته مینیاتوری نیز دارد.

پارک روتشیلد

به‌طور متوسط روزانه 27 قطار بین دو شهر شلوغ و پرهیاهوی هامبورگ و فرانکفورت در رفت و آمد هستند. بعد از تقریباً 4 ساعت سفر با قطار، از شهر هامبورگ به فرانکفورت می‎رسیم.

پارک روتشیلد

البته این مسیر با ماشین بین 5 تا 6 ساعت زمان می‌برد. اکنون بعد از شهربازی بزرگ هامبورگ، نوبت معرفی پارک روتشیلد فرانکفورت است. این پارک آرام و زیبا، فرصتی محیا می‌کند تا بعد از یک سفر پر ترافیک، مجالی برای استراحت بیشتر داشته‌باشیم.

موزه اشتادل

اکنون به یکی از تأثیرگذار ترین مجموعه‌های هنری آلمان، یعنی موزه اشتادل در شهر فرانکفورت می‌رسیم. این موزه تاریخی و زیبا، در سال ۱۸۱۵ توسط شخصی به نام وهان فردریش اشتادل تأسیس شد. او یک تاجر و بانکدار مشهور بود و اکنون به لطف همت او، گنجینه‌ای به قدمت بیش از 700 سال از هنر اروپا در موزه اشتادل گردآوری شده‌است.

بخوانید  ایا مهاجرت به آلمان کار درستی است ؟

موزه اشتادل

در واقع تمرکز موزه هنری اشتادل اغلب نمایش آثار هنری متعلق به 3 دوره مهم رنسانس، باروک و اوایل هنر مدرن است. در سال 2012 این موزه رکورد خود را در تعداد بازدید کنندگان شکست و مورد استقبال بیش از ۴۴۷٬۳۹۵ توریست قرار گرفت.

خانه گوته در فرانکفورت

همه ما با یوهان ولفگانگ فون گوته آشنا هستیم. او شاعر، فیلسوف، ادیب و یکی از بزرگان ادبیات آلمان و جهان است. اکنون خانه او در شهر فرانکفورت موزه‌ای است تا افراد بتوانند بیشتر با فضای زندگی او ارتباط برقرار کنند. این ساختمان 4 طبقه، آجرهای قرمز رنگی دارد و همه ابزار و وسایل او در این خانه نگهداری می‌شوند.

خانه گوته در فرانکفورت

خانه اپرای فرانکفورت

این سالن اپرا در سال ۱۸۷۳ به سبک معماری رنسانس توسط ریچارد لوکه و هلمت براون در شهر فرانکفورت آلمان ساخته شده‌است. این فضای زیبا به خانه کهن اپرای فرانکفورت معروف است و توجه همه توریست‌ها در میدان اپرا به آن جلب می‌شود.

خانه اپرای فرانکفورت

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

این کلیسای بزرگ به سبک معماری نئوکلاسیک توسط یوهان آندریاس لیبهاردت در سال 1789 بنا نهاده شد سپس در سال ۱۸۳۳ و با ارتفاع ۶۵ متر، وهان فردریش کریستین هس، کلیسای سنت پاول فرانکفورت را بازسازی کرد. همچنین مرکز خریدی به نام زیل نیز نزدیک این کلیسای زیبا است.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

توریست‌ها همه روزه از ساعت 10 تا 5 عصر می‌توانند از این کلیسای باشکوه دیدن کنند. همچنین اوایل فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به شهر فرانکورت و بازدید از این مکان است.

باغ‌ وحش فرانکفورت

باغ وحش شهر فرانکفورت در سال ۱۸۵۸ افتتاح شد. مساحت این فضا بیش از 11 هکتار است و اکنون دومین باغ وحش معروف کشور آلمان است. اولین باغ وحش مشهور آلمان نیز، در شهر برلین واقع شده است.

باغ‌ وحش فرانکفورت

باغ وحش برلین

این باغ وحش در تاریخ ۱ اوت ۱۸۴۴ در زمینی به مساحت تقریبی 34 هکتار تأسیس شد. اغلب حیواناتی از جمله خرس قطبی و پاندا در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

باغ وحش برلین

دروازه براندنبورگ برلین

معمارانی از جمله کارل گوتهارد لانگانس و یوهان گوتفرید شادو در سال ۱۷۸۸، ساخت این سازه را آغاز کردند و تاریخ ۶ اوت ۱۷۹۱ با سبک معماری نئوکلاسیک افتتاح شد. قدمت این بنا به قرن 18 میلادی می‌رسد. دروازه براندنبورگ برلین در نوع خود بی‌نظیر است.

دروازه براندنبورگ برلین

البته تعداد زیادی از بازدید کنندگان، دروازه براندنبورگ برلین را با طاق نصرت پاریس مورد قیاس قرار می‌دهند. نکته جالب درباره این دروازه این است که ایده اصلی آن از روی آکروپولیس شهر آتن الهام گرفته شده‌است.

شهربازی برلین

این پارک تفریحی به نام LEGOLAND Discovery Centre در قلب شهر برلین واقع شده‌است. این فضای زیبا، با داشتن 40 هزار قطعه لگو، یکی از مراکز تفریحی در آلمان است که طرفداران آن را  اغلب کودکان تشکیل می‌دهند.

شهربازی برلین

بازدیدکنندگان این شهربازی، با جهانی از لگوهای مختلف روبرو هستند و می‌توانند سازه‌های مختلف لگویی بسازند. سالن تئاتر چهار بعدی این مجموعه نیز با ترکیبی از واقع‌گرایی و تکنولوژی پیشرفته، به هیجان‌انگیز شدن سفر در شهر برلین می‌افزاید.

بخوانید  ارزان ترین کشور برای مهاجرت برای ایرانیان

آکواریوم برلین

یکی دیگر از مراکز تفریحی در آلمان، آکواریومی در شهر برلین به نام زووتروپولیس است. با ورود به دنیای زیر آب، فرصت خارق‌العاده‌ای برای سرگرمی و تفریح فراهم می‌شود. همچنین در کنار این آکواریوم، شهربازی وسیعی ساخته شده‌است تا سفر ما در شهر برلین به یاد ماندنی شود.

آکواریوم برلین

دینوزور پارک برلین

این پارک زیبا، یکی از مراکز تفریحی در آلمان است که بیشتر با هدف آموزش به بازدید کنندگان تأسیس شده‌است. در واقع در این مرکز تفریحی، مخاطبان با ترکیبی از موجودات پیش از تاریخ روبرو هستند. همچنین مجسمه‌هایی از جمله دایناسور تیرانوسوروس رکس در این مرکز تفریحی در آلمان، قرار دارند تا مخاطبان با آنها عکس یادگاری بگیرند.

دینوزور پارک برلین

ساختمان رایشتاگ برلین

یکی از مهم‌ترین بناهای سیاسی کشور آلمان، ساختمان رایشتاگ واقع در شهر برلین است. این ساختمان تاریخی،  به عنوان نمادی از حکومت دموکراتیک کشور آلمان، همه ساله میلیون‌ها مخاطب را به خود جذب می‌کند. در واقع این ساختمان، مقر پارلمان آلمان بود و اکنون به عنوان مقر فدرال آلمان در نظر گرفته شده‌است.

ساختمان رایشتاگ برلین

بعد از ساخت این بنا در سال‌های 1884 الی 1894، در سال 1994 بازسازی و مرمت شد تا معمار اهل انگلستان به نام نورمن فاستر، گنبد شیشه‌ای آن را طراحی کند. در حال حاضر این ساختمان، یک اثر هنری قدیمی و زیبا است.

دیوار برلین

این دیوار تاریخی، طولی به اندازه 155 کیلومتر و ارتفاعی به اندازه 6/3 متر دارد. این مکان در تاریخ ۱۳ اوت ۱۹۶۱ ساخته شد و در تاریخ ۹ نوامبر ۱۹۸۹ تخریب شد تا بعد از 28 سال، دو بخش برلین شرقی و غربی، یکی شوند.

دیوار برلین

موزه پرگامون برلین

این موزه در شهر برلین قرار دارد و برای اولین بار در سال ۱۹۱۰ تأسیس شد. از نظر مخاطبان، این موزه یکی از شاهکارهای منحصر به فرد در شهر برلین و همین‌طور در جهان است. همچنین در طی بمباران‌های جنگ جهانی دوم آسیب‌های بسیاری متحمل شد. اما در سال 2012 بازسازی وسیعی بر روی آن انجام شد و همچنان تا سال 2025 ادامه خواهد داشت.

موزه پرگامون برلین

کلیسا جامع کلن

امروزه شهر کلن به همراه رستوران‌ها و مغازه‌های شکلات‌فروشی خود، به یکی از مناطق پربازدید مخاطبان از اقصی نقاط جهان تبدیل شده‌است. یکی از مواردی که همیشه مورد استقبال بازدید کنندگان بی‌شماری قرار گرفته‌است، کلیسای جامع شهر کلن است.

کلیسا جامع کلن

این کلیسای جامع شهر کلن، یکی از مراکز تفریحی در آلمان است که در سال ۱۸۸۰ افتتاح شد. ساختمان کلیسا، دارای ۱۵۷ متر ارتفاع است و به سبک معماری گوتیک ساخته شده‌است. همچنین این سازه بلند در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

موزه شکلات کلن

فواره‌ شکلاتی با 3 متر ارتفاع، چیزی است که در نگاه اول کودکان جذب آن می‌شوند. شخصی به نام هانس ایمهوف این موزه را در تاریخ ۳۱ اکتبر ۱۹۹۳ تأسیس کرد. در این موزه جذاب، تاریخ رشد و توسعه صنعت شکلات سازی برای عموم مردم شرح داده می‌شود.

موزه شکلات کلن

اقامتگاه سلطنتی مونیخ

مونیخ به عنوان یک شهر چند فرهنگی، دارای کلیساهای خیره کننده، گالری‌های بی‌شمار و جشنواره‌های متعدد است. یکی از اماکن زیبا و تاریخی این شهر، اقامتگاه سلطنتی مونیخ است. این اقامتگاه سلطنتی و قدیمی، در ابتدا محل زندگی تابستانی دودمان ویلتسباخ بود.

بخوانید  مهاجرت به آلمان ، شرایط و هزینه های مهاجرت به آلمان

اقامتگاه سلطنتی مونیخ

از نظر جغرافیایی، در منطقه‌ای به نام باواریا، در بخش قدیمی شهر مونیخ واقع شده‌است. با فضایی وسیع، دارای 7 حیاط است. اکنون این مرکز تفریحی در آلمان به کاخ نیمفنبورگ شهرت دارد و میزبان گردشگرانی از سراسر کشورهای اروپایی و جهان است. بنابراین مونیخ شهری فوق‌العاده است که می‌توانید با سفر به آن، نهایت لذت را در همه فصول تجربه کنید.

قلعه نوی ‌شوان ‌شتاین

این قلعه زیبا در تاریخ ۵ سپتامبر ۱۸۶۹ توسط معمارانی از جمله ادوآرد ریدل، جرج وان دلمان و جولیوس هفمن ساخته شده‌است. همچنین این قلعه باشکوه در سال ۱۸۸۴ نیز افتتاح شد. از نظر جغرافیایی، بر روی تپه‌های ناهموار باواریا واقع شده‌است.

قلعه نوی ‌شوان ‌شتاین

از سال 1886 دو سال بعد از افتتاح، بازدید عمومی از آن امکان‌پذیر شد و همه ساله بیش از 1.3 میلیون نفر مخاطب، علاقه‌مند به بازدید از قلعه نوی ‌شوان ‌شتاین هستند.

فستیوال موسیقی بایرویت

بایروت در شمال بایرن واقع شده‌است. این شهر همه ساله میزبانی جشنواره بین‌المللی، مشهور و پرمخاطب ریچارد واگنر را بر عهده دارد. این فستیوال موسیقی، در خانه اپرای مارگریویال برگزار می‌شود.

فستیوال موسیقی بایرویت

معماری این سالن به قرن 18 میلادی برمی‌گردد و در سال ۱۷۴۸ به سبک معماری باروک ساخته شده‌است. همچنین این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جنگل سیاه بادن

این جنگل زیبا و انبوه، در ایالت بادن وورتمبرگ، جنوب غربی آلمان و دره راین واقع شده‌است. علت نام‌گذاری جنگل سیاه، به دلیل تراکم درختان این جنگل است که در نگاه اول سیاه رنگ به نظر می‌رسد. همچنین رود دانوب نیز از رشته‌ کوه‌های اطراف جنگل سیاه سرچشمه گرفته‌است.

جنگل سیاه بادن

دره زیبای راین

بخشی از اماکن موجود در دره راین در سال 2002 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. همچنین قلعه‌های خیره کننده در بالای تپه‌ها، دهکده‌هایی با قدمت تاریخی و جذاب، تاکستان‌های سرسبز و پرنشاط، تنها بخش کوچکی از چشم‌انداز زیبا و به یاد ماندنی دره زیبای راین هستند.

دره زیبای راین

همین موارد کافی است تا این فضای دلنشین، به یکی از مقاصد گردشگری سیل عظیمی از مخاطبان تبدیل شود. به گفته تعداد بسیاری از مورخان، شاعران، نقاشان و هنرمندان زیادی از مناظر طبیعی دره زیبای راین بهره گرفته و در آثار خود از آن استفاده کردند. سفر در سراسر دره زیبای راین با پای پیاده، دوچرخه، وسیله نقلیه، قطار یا قایق امکان‌پذیر است.

دریاچه کنستانس

این دریاچه زبیا، یک مکان فوق العاده برای سپری کردن تعطیلات است. افراد می‌توانند فعالیت‌هایی مثل موج سواری، قایقرانی و حتی غواصی را انتخاب کنند. توریست‌ها ضمن قایق سواری از جزایر اطراف این دریاچه نیز بازدید می‌کنند.

دریاچه کنستانس

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی مراکز تفریحی در آلمان پرداختیم. قلعه‌های تاریخی و باشکو به همراه جنگل‌های انبوه، میراثی است که کشور آلمان آن را به مخاطبان و بازدید کنندگان خود ارائه می‌دهد. البته نکته بسیار حائز اهمیت در سفر به کشور آلمان، قیمت مراکز تفریحی است. زیرا باید متناسب با بودجه در نظر گرفته‌شده خودمان به بازدید از مراکز تفریحی در آلمان بپردازیم تا بتوانیم اوقات خوشی را برای خود و عزیزانمان در بازدید از مراکز تفریحی در آلمان رقم بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *