هدف نوین
مهاجرت به آلمان ، شرایط و هزینه های مهاجرت به آلمان
راه های مهاجرت به آلمان

در این مقاله می‌خوانید

منتظر شما هستیم

برای انجام ارزیابی اولیه، اطلاعات خود را وارد نمایید

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

در سال‌های اخیر بحث مهاجرت به آلمان بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاده است. این کشور اروپایی از جمله مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک مقصد عالی برای مهاجران ایرانی یاد کنیم.

بسیاری از افراد می توانند از طریق مسیر های مختلف مانند مهاجرت تحصیلی به آلمان ، مهاجرت از طریق جاب آفر به آلمان یا مسیر های دیگری مانند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک ، اقدام به هموار نمودن مسیر مهاجرت به آلمان نمایند. شما می توانید جهت بررسی وضعیت و شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر در هر زمان با مشاورین مجموعه جهان مهاجر در ارتباط باشید.

مهاجرت به آلمان

روش‌های مختلفی جهت مهاجرت به آلمان وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون مهاجرت از طریق تحصیل و مهاجرت کاری اشاره کرد. اگر قصد دارید با کلیت موضوع مهاجرت به کشور آلمان بیشتر آشنا شوید و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید، ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

روش های مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

بخش مهمی از پرسش‌های کاربران در مورد مهاجرت به کشور آلمان، مربوط به شرایط موردنیاز در این زمینه  است. به طور کلی باید بیان کرد که شرایط مربوط به هر یک از روش‌های مهاجرت کاملاً متفاوت است. در واقع احتماًل دارد که یک روش مهاجرتی شرایط خاص خود را داشته باشد و به همین جهت نمی‌توان یک شرایط عمومی را در این زمینه در نظر گرفت. البته بگذارید همین حالا خیالتان را راحت کنیم، مهاجرت به کشور آلمان از مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی و کشورهای موجود در آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده) ساده‌تر است. به خصوص اگر از مشاوران مهاجرتی جهان مهاجر معتبر کمک بگیرید.

شما می توانید جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان و راه های مهاجرت به آلمان در هر زمان با مشاورین و متخصصین مجموعه مهاجرتی جهان مهاجر در ارتباط باشید.

شرایط مهاجرت به آلمان

راه های مهاجرت به آلمان

شناخت راه‌های مختلف مهاجرت به آلمان یکی از نخستین مواردی است که حتماً باید در مورد آن صحبت کنیم. کشورهای اروپایی، اگرچه جزئی از کل محسوب می‌شوند، اما معمولاً از نظر روش‌های مهاجرت تفاوت‌های خاص خود را دارند. کشور آلمان در چند دهه اخیر به علت نیاز به مهاجران جهت پیشرفت اقتصادی، روش‌های گوناگونی را پیش روی ما قرار داده است.

راه های مهاجرت به آلمان

انتخاب یک روش مناسب برای مهاجرت از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که باید با دقت بالایی صورت بگیرد. توجه داشته باشید که انتخاب روش نامناسب، به معنای لغو شدن پرونده مهاجرتی شما خواهد شد. این امر نیز منجر به هدر رفت زمان و همچنین هزینه‌های مختلفی می‌شود که در طول پیگیری پرونده خودتان پرداخت کرده‌اید.

برای اینکه یک راه عالی برای مهاجرت به آلمان را انتخاب کنید، باید شرایط مختلفی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، افرادی که دارای درآمد بالایی هستند می‌‌توانند به صورت مستقیم به سراغ روش سرمایه‌گذاری بروند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت خود را دریافت کنند. در ادامه متن، به چند مورد از مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

راه های مهاجرت به آلمان

مهاجرت از طریق تحصیل

اولین موردی که می‌خواهیم در مورد آن با شما عزیزان صحبت کنیم، مهاجرت از طریق تحصیل یا همان مهاجرت تحصیلی است. این روش در بین جوانان ایرانی محبوبیت بسیار بالایی دارد و دلیل آن را می‌توان به ساده‌ بودن و در عین حال کم هزینه بودن آن ارتباط داد. امروزه اکثر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آلمان، امکان تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی را برای مهاجران خارجی فراهم کرده‌‌اند.

افزون بر این موارد، جالب است بدانید که پس از پایان تحصیل در آلمان موقعیتی برای شما ایجاد می‌شود تا بتوانید در شرکت‌های آلمانی کار پیدا کنید و در نتیجه اقامت دائم خود را بگیرید. باید به این موضوع مهم دقت کنید که مهاجرت از طریق تحصیل تضمین‌کننده اقامت شما نیست و حتماً باید پس از پایان یافتن دوران تحصیل، در آلمان کار پیدا کنید.

امکان تحصیل در آلمان در هر سنی وجود دارد، اما معمولاً توصیه می‌شود که برای گذراندن دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به این کشور مهاجرت کنید. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل نیازمند شرایط خاص خود است. به عنوان مثال، در طول این روند شما باید ثابت کنید که از تمکن مالی لازم جهت پرداخت هزینه‌های مختلف زندگی خود در آلمان برخوردار هستید.

انتخاب یک دانشگاه مناسب و ارسال درخواست پذیرش از جمله سایر مواردی است که در روند مهاجرت تحصیلی باید به آن‌ها توجه شود. در هر صورت می‌توانیم بیان کنیم که مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه برای بسیاری از جوانان است.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت کاری

روش دیگری که برای مهاجرت به آلمان می‌‌توانید به سراغ آن بروید، مهاجرت کاری یا مهاجرت به آلمان از طریق جاب آفر است. همان‌طور که از نام این روش مهاجرتی بر می‌آيد، در این حالت باید به عنوان یک شاغل در یکی از شرکت‌های مختلفی آلمانی فعالیت کنید. افرادی که با این روش کاری قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند باید از تجربه و مهارت کافی در حوزه شغلی خود برخوردار باشند.

بخوانید  شرایط سنی مهاجرت به آلمان

به جرئت می‌توان بیان کرد که در این روش مهاجرت، داشتن رزومه کاری موفق و قابل قبول مهم‌ترین شرط محسوب می‌شود. کشور آلمان تنها به دنبال افرادی است که در حوزه کاری خود دارای آگاهی و دانش کافی هستند و در واقع پس از مهاجرت می‌توانند موجب پیشرفت بیشتر شرکت‌های موجود در این کشور شوند.

شرط نخست در مهاجرت کاری به آلمان، دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی مناسب است. این پیشنهاد باید از سمت کارفرمایان آلمانی در اختیار شما قرار بگیرد. آ‌ن‌ها باید ثابت کنند که تنها شما توانایی رفع نیازهایشان را در حوزه مدنظر دارید، در غیر این صورت حتی ویزای کاری نیز به شما تعلق نمی‌گیرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان انتخاب این روش مهاجرت به آلمان باید در نظر داشته باشید، تهیه یک رزومه مناسب است. کارفرمایان آلمانی در قدم اول و آخر تنها به رزومه شما اتکا می‌کنند. طبیعتاً افرادی که از تجربه کار در شرکت‌های بزرگ برخوردار هستند، می‌توانند به راحتی از مزایای مربوط به این روش مهاجرتی بهره‌مند شوند. میزان تقاضا برای نیروی کار در آلمان رو به افزایش است و روش مهاجرت کاری، بهترین راهکار برای بهره‌گیری از این حالت محسوب می‌شود.

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت با سرمایه‌گذاری

روش دیگر مهاجرت به‌‌ آلمان که حتماً باید در مورد آن صحبت کنیم، مهاجرت به کمک سرمایه‌گذاری است. در این روش، شما به عنوان یک مهاجر مقداری از دارایی خود را بر روی پروژه‌های مختلفی که در کشور آلمان در حال اجرا هستند، سرمایه‌گذاری خواهید کرد. مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی در جهان محسوب می‌شود، زیرا اکثر کشورهای پیشرفته از سرمایه‌گذاران با آغوش باز استقبال می‌کنند.

آلمان در سال‌‌های اخیر مراحل و شرایط مربوط به مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری را به شکل بسیار مناسبی آسان کرده است. این امر به دلیل نیاز این کشور به سرمایه‌گذاران خارجی با تعداد بالا صورت گرفته است. شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در آلمان به صورت مستقیم اقدام به ثبت شرکت کنید و در این زمینه هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد.

یکی از شروط اصلی مهاجرت به آلمان با روش سرمایه‌گذاری، داشتن یک طرح مشخص کسب و کار یا بیزنس پلن است. این طرح باید نشان دهد که هدف اصلی شما از سرمایه‌گذاری در آلمان چیست و کسب و کار اختصاصی‌تان چه مزیت‌های خاصی را به اقتصاد این کشور می‌افزاید.

مهاجرت با سرمایه‌گذاری به آلمان

میزان حداقل سرمایه موردنیاز جهت استفاده از این روش مهاجرتی بیست و پنج هزار دلار است که برای چنین موضوعی واقعاً مناسب به نظر می‌رسد. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که اقتصاد آلمان یک اقتصاد بسیار پویا است که تضمین می‌‌شود میزان سرمایه‌گذاری ارائه شده شما در آن به راحتی چند برابر شود. به خصوص اگر در یک محل مناسب سرمایه‌گذاری کرده باشید. مهاجرت به آلمان با روش سرمایه‌گذاری انتخابی عالی برای افرادی است که قصد ریسک کردن ندارند و می‌خواهند هرچه زودتر در آلمان ساکن شوند.

مهاجرت با تولد

در ادامه روش‌های مربوط به مهاجرت به آلمان باید به مهاجرت از طریق تولد اشاره کنیم. این روش مهاجرت بسیار خاص است و طبعیتاً موارد حقوقی متعددی در رابطه با آن لحاظ می‌شود. متولد شدن در آلمان یکی از روش‌های مربوط به کسب تابعیت این کشور به شمار می‌رود که در برخی از موارد می‌توان به سراغ آن رفت.

همان‌طور که می‌دانید، اکثر کشورهای اروپایی از دو روش مختلف برای اعطای اقامت از طریق تولد پیروی می‌کنند که عبارت‌اند از سیستم‌ ارائه اقامت از طریق خون و سیستم ارائه اقامت از طریق خاک. منظور از اقامت از طریق خون آن است که یکی از والدین نوزاد باید پیش از این تابیعیت کشور مدنظر را به دست آورده باشد.

اقامت از طریق خاک آن است که نوزاد در خاک کشور محل اقامت به دنیا بیاید. آلمان از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که اقامت از طریق خاک را قبول ندارد، اما اقامت از طریق خون در آن رعایت می‌شود. در واقع اگر یکی از والدین نوزاد آلمانی باشند، اقامت آلمان به وی ارائه خواهد شد. مهاجرت به این روش منجر به سلب اقامت دیگر نوزاد نمی‌شود. به عنوان مثال یک نوزاد می‌تواند هم اقامت ایرانی و هم اقامت آلمانی داشته باشد.

مهاجرت با تولد به آلمان

نکته دیگری که در زمینه مهاجرت به آلمان با تولد باید در نظر داشته باشید، عدم محدودیت در محل تولد نوزاد است. به عنوان مثال، ممکن است پدر یک نوزاد آلمانی باشد و مادر ایرانی، اما این طفل به جای آلمان در ایران به دنیا بیاید. حتی در این صورت نیز اقامت کشور آلمان به نوزاد داده خواهد شد و مشکلی در این زمینه به وجود نمی‌آید.

بخوانید  خرید در آلمان

مهاجرت با ازدواج

مهاجرت به آلمان با ازدواج نیز امکان‌پذیر است، البته اگر شرایط لازم وجود داشته باشد. به منظور مهاجرت بدین روش باید حتمآً با یک فرد آلمانی و یا کسی که دارای اقامت کشور آلمان است ازدواج کنید. اگرچه این روش ساده به نظر می‌رسد، اما دارای مراحل پیچیده‌ای از نظر حقوقی است.

دلیل این پیچیدگي‌ها را می‌توان به امکان سو استفاده افراد مختلف دانست. در واقع دولت آلمان با وضع کردن یک سری قوانین خاص تلاش دارد تا از این موارد سو استفاده به طور کامل جلوگیری کند و به زوج‌هایی که تنها به صرف دریافت اقامت آلمان ازدواج کرده‌اند، اجازه مهاجرت ارائه ندهد.

در طول پیگیری پرونده‌های مربوط به این روش، احتمال دارد که بارها و بارها با شما مصاحبه شود. در این مصاحبه‌ها معمولاً موارد مختلفی همچون نحوه آشنایی، خاطرات شما با یکدیگر و مواردی از این دست مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در صورتی که کوچک‌ترین تنافصی بین سخنان هر یک از زوجین وجود داشته باشد، پرونده مربوط به مهاجرت به آلمان با این روش، بسته خواهد شد.

به دلیل همین پیچیدگی‌ها است که معمولاً توصیه می‌شود چنین گزینه‌ای را به عنوان انتخاب نخست خود در نظر نداشته باشید. البته اگر بتوانید به طور دقیق رابطه خود را با شخص مدنظر ثابت کنید واز مدت زمان ازدواج شما نیز زمان زیادی گذشته باشد، معمولاً مهاجرت به آلمان از این طریق بدون مشکل طی خواهد شد. دقت کنید که حتی در صورت استفاده از این روش برای مهاجرت، تا سه سال پس از ورود شما به عنوان همسر، پاسپورت آلمانی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد.

مهاجرت با پناهندگی

مورد آخر از روش‌های مهاجرت به آلمان، مهاجرت به کمک پناهندگی است. متأسفانه بسیاری از علاقه‌مندان زندگی در آلمان تصور می‌کنند که مهاجرت به روش پناهندگی یک روش ساده محسوب می‌شود و می‌توان به راحتی مراحل مربوط به آن را پشت سر گذاشت. باید بگوییم که این تصور کاملاً نادرست به شمار می‌رود. امروزه مهاجرت به روش پناهندگی به یکی از دشوارترین و زمان‌گیر‌ترین روش‌های مهاجرتی در جهان تبدیل شده است.

دلیل این امر را می‌توان به تقاضای بسیار زیاد برای استفاده از این روش ارتباط داد. اکثر پناهندگان از کشورهای جنگ زده به آلمان مراجعه می‌کنند و حتی چنین افرادی نیز از شانس صد در صدی برای کسب اقامت آلمان برخوردار نیستند. نباید فراموش کرد که آلمان جذب نیروی تحصیلی و نیروی کار خبره را به عنوان اولویت خود در نظر قرار دارد، نه پناهندگانی که به دلیل مشکلات مختلف آلمان را انتخاب کرده‌اند.

تنها در صورتی که به دلایل مختلف، زندگی در کشور محل زندگیتان دیگر برای شما امکان‌پذیر نیست و احتمال وجود خطر جانی وجود دارد، می‌توانید به سراغ مهاجرت با پناهندگی بروید. در این حالت دولت آلمان به عنوان پشتیبان شما ظاهر می‌شود و برای مدت مشخصی هزینه‌های مربوط به زندگی و کار را پرداخت خواهد کرد.

کمپ‌های مربوط به پناهجویان در آلمان آنچنان که فکر می‌کنید شرایط مناسبی ندارند. به همین دلیل باید خود را آماده زندگی در یک محیط نامناسب بکنید. از سوی دیگر، میزان رد پرونده‌های مهاجرت به آلمان با روش پناهندگی بسیار زیاد است و در صورت رد شدن پرونده، به کشور محل زندگی خود باز گردانده می‌شوید. این موارد تنها بخشی از مهم‌ترین نکات مربوط به پناهندگی در آلمان محسوب می‌شوند و توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید، به سراغ سایر روش‌های مهاجرتی بروید.

هزینه های مهاجرت به آلمان

مهاجرت به کشور آلمان با هر یک از روش‌های فوق‌ امکان‌پذیر است، اما هزینه‌های خاص خود را نیز دارد. در واقع اگرچه کشور آلمان روند کلی مهاجرت برای بخش عظیمی از افراد را تسهیل کرده است، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید به شکل کاملاً رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه خاصی به این کشور مهاجرت کنید.

هزینه‌های مهاجرت به این کشور شامل موارد مختلفی همچون هزینه سفارت، هزینه ویزا، هزینه مربوط به مشاوران و… است. در اکثر موارد، این هزینه‌های باید با ارز یورو پرداخت شوند، زیرا یورو واحد پولی اتحادیه اروپا است و آلمان نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای موجود در این اتحادیه شناخته می‌شود.

هزینه های مهاجرت به آلمان

شایان ذکر است که برخی از روش‌های مهاجرت به آلمان دارای هزینه‌های جانبی نیز هستند. به عنوان مثال می‌توان به روش مهاجرت سرمایه‌گذاری اشاره کرد که پیش از این نسبت به حداقل هزینه‌های مربوط به آن نکاتی را مطرح کردیم. از سوی دیگر، در برخی از روش‌های خاص همچون روش مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری لازم است که مبلغی را به عنوان تمکن مالی در اختیار داشته باشید.

این مبلغ نشان می‌دهد که پس از ورود به آلمان حداقل برای ماه‌های نخست نیازی به یاری دولت این کشور جهت پرداخت هزینه‌های زندگی خود ندارید. میزان مبلغ تمکن مالی یکسان نیست و در بازه‌های زمانی متفاوت، تغییر می‌يابد. در ادامه متن، قصد داریم به صورت مختصر در مورد هزینه‌هایی که باید در مراحل مختلف مهاجرت به آلمان پرداخت کنید، بیشتر صحبت کنیم تا آگاهی مناسبی در این رابطه به دست بیاورید.

بخوانید  خرید و اجاره ماشین در آلمان

هزینه مربوط به سفارت

از جمله موارد مهمی که در رابطه با مهاجرت به آلمان باید در نظر داشته باشید، مهاجرت به سفارت این کشور است. پس از انتخاب روش مدنظر خود برای مهاجرت، لازم است که چندین برای برای انجام مسائل مهمی همچون ارائه اسناد و مدارک و یا مصاحبه به این سفارت مراجعه کنید.

این مراجعه نیازمند تعیین وقت قبلی است و چنین وقتی نیز تنها با پرداخت هزینه‌های مشخص در اختیار شما قرار می‌گیرد. هزینه مربوط به سفارت در سال‌های مختلف تغییر می‌یابد و به همین دلیل نمی‌توان مقدار مشخصی را در این متن بیان کرد. در هر صورت واقعاً لازم نیست که نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشید، زیرا در صورت طی کردن کلیه مراحل مربوطه به شکل قانونی، نیازی به مراجعه چندین باره به این سفارت وجود ندارد.

پرداخت این هزینه تنها مربوط به سفارت آلمان نیست. برای مهاجرت به هر کشور اروپایی دیگر نیز باید حتماً نسبت به تعیین وقت سفارت آن کشور اقدام کنید. به عنوان مثال، برای تعیین وقت سفارت کشوری همچون هلند باید هزینه مشخصی را به یک شرکت جانبی از سوی این سفارت مشغول به فعالیت است، پرداخت کنید!

هزینه مربوط به ویزا

برای مهاجرت به آلمان باید ویزای مشخصی را دریافت کنید. این ویزا بسته به روش مهاجرتی شما ارائه خواهد شد. از جمله انواع ویزای آلمان می‌توان به ویزای کاری و ویزای تحصیلی اشاره کرد. دریافت هر یک از این ویزاها نیز نیازمند پرداخت هزینه مشخصی به شکل یورو است.

هزینه پرداخت شده از سوی شما به صورت مستقیم در اختیار سفارت آلمان قرار می‌گیرد تا سایر مراحل مربوط به مهاجرت طی شوند. این هزینه نیز کاملاً متغیر است و عموماً با توجه به نوع مهاجرت شما تعیین می‌شود، البته هزینه مذکور چندان بالا نیست و می‌‌توان به راحتی آن را پرداخت کرد.

هزینه مربوط به تهیه مدارک

یکی دیگر از هزینه‌های مهاجرت به آلمان که باید در نظر داشته باشید، هزینه مربوط به تهیه کردن مدارک مختلف است. منظور از مدارک در واقع همان تحصیلی، کاری و یا حتی ترجمه این موارد به زبان آلمانی است. در پاره‌ای از موارد نیز ضرورت دارد که مدرک خود را توسط سازمان‌های مختلفی همچون وزرات امور خارجه تأیید کنید.

هزینه مربوط به این موارد نیز در کنار سایر گزینه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم قرار می‌گیرد. البته در صورت موافقت با مهاجرت شما باید هزینه مربوط به بلیط مسافرت به آلمان و گزینه‌هایی از این دست را نیز مدنظر خود قرار دهید.

هزینه مربوط به مشاوره

پیمودن مراحل مربوط به مهاجرت به آلمان به صورت شخصی امکان‌پذیر نیست و دشواری‌های بسیار زیادی در پیش روی شما قرار دارد. بهترین روش موجود به منظور رفع این دشواری‌ها و سرعت بخشیدن به روند پیگیری پرونده، استفاده از مشاوران مهاجرتی خاصی است که در این زمینه دارای تخصص و مهارت بالایی هستند.

این افراد می‌توانند از ابتدا تا انتهای روند مهاجرت در کنار شما باشند و کلیه نیازهایتان را به شکلی مناسب برطرف کنند. از سوی دیگر، در طول روند مهاجرت قطعاً با پرسش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که جواب آن‌ها تنها در اختیار این کارشناسان است.

طبیعتاً به منظور استفاده از این میزان دانش و تخصص لازم است که هزینه‌ مشخصی را پرداخت کنید. این هزینه بر اساس پارامترهای مختلفی همچون پیچیدگی کلی پرونده مهاجرتی شما و همچنین مدت زمان موردنیاز جهت بررسی آن‌ تعیین خواهد شد. به عنوان مثال پرونده‌های مربوط به پناهندگی به دلیل پیچیدگی‌های مختلف معمولاً هزینه بیشتری را به شما تحمیل خواهند کرد.

از سوی دیگر، هزینه مربوط به مشاوره به میزان مهاجرت کارشناسان مدنظر شما نیز ارتباط دارد. برخی از کارشناسان برای سال‌های متمادی در این زمینه فعالیت داشته‌اند و به همین دلیل یاری گرفتن از آن‌ها نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است، اما نباید فراموش کنید که پرداخت این هزینه به شما کمک می‌کند تا برگ برنده را در زمان مراجعه به سفارت و طی کردن سایر مراحل مهاجرت به آلمان در اختیار داشته باشید.

سخن پایانی

مهاجرت به آلمان یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید به طور کامل و جامع در مورد آن اطلاع داشته باشید. مهاجرت به طور کلی یک امر حیاتی محسوب می‌شود و به همین دلیل باید با آگاهی کامل در آن گام برداشت. امروزه، مهاجرت به کشور آلمان به یک اولویت اصلی برای اکثر ایرانیان تبدیل شده است.

همان‌طور که در طول متن گفته شد، روش‌های مختلفی جهت مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد که از بین آن‌ها مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند. در واقع بسیاری از ایرانیان می‌توانند با دنبال کردن مراحل مربوط به این دو روش، تجربه زندگی در کشور بی‌نظیر آلمان را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *