هدف نوین
معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان
مدارک لازم برای انرکنونگ پرستاری

در این مقاله می‌خوانید

منتظر شما هستیم

برای انجام ارزیابی اولیه، اطلاعات خود را وارد نمایید

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان  اقدام بسیار مهمی به شمار می‌رود و در عین حال با انجام این فرایند، مسیر کاری خود را در این کشور ساده‌تر خواهید ساخت. پس اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان دارید و می‌خواهید در این کشور به کار و فعالیت مشغول شوید، باید در ابتدا به ارزشیابی مدارک تحصیلی خود دست زده و آن‌ها را معادل سازی کنید. سایت ارزشیابی مدارک تحصیلی به شما کمک می‌کند تا شغل مدنظر خود را با سرعت بالاتر و صرف زمان کوتاه‌تر در کشور آلمان پیدا کنید.

معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان خواهیم پرداخت و نکات لازم در فرایند ارزشیابی مدارک تحصیلی و مدارک مورد نیاز برای این کار را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

مهاجرت به کشور آلمان

ارزشیابی مدارک تحصیلی و سایت مربوط به آن

در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی با کمبود پزشک و یا کادر درمان مواجه هستند و یکی از این کشورها آلمان است. آلمان در شرایط کنونی به شدت از نیروی کار متخصص و با مهارت بالا در رشته‌های گوناگون استقبال کرده و آن‌ها را پذیرش می‌نماید.

این کشور امنیت بالایی داشته و سطح کیفی زندگی در آن مطلوب است. برخورداری از امنیت شغلی و درآمد بالا و بازار کاری مناسب نیز باعث شده تا بسیاری از افراد در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی به این کشور اروپایی مهاجرت کنند.

مهاجرت به آلمان برای پزشکان

یکی از مهمترین شرایط برای تمامی این افراد برای وارد شدن به بازار کار، معادل سازی مدارک تحصیلی است و مهمترین مرکز و مرجعی که می‌توانید در فرایند معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان از آن کمک بگیرید سایت ارزشیابی مدارک تحصیلی آلمان زاب ZAB است که می‌تواند به مقایسه مدارک تحصیلی خارجی با مدارکی که مورد تایید کشور آلمان هستند، اقدام کند.

در واقع زاب را می‌توان دفتر مرکزی آموزش خارجی آلمان به شمار آورد که یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده در آن هم معادل سازی مدارک تحصیلی شما با مدارک آلمانی است. البته پیش از اینکه برای دستیابی به این هدف به وبسایت زاب مراجعه کنید باید سری هم به سایت آنابین anabin بزنید که تمامی دانشگاه‌ها و رشته‌های ارائه شده در آن‌ها در سراسر جهان را در بر گرفته است.

مهاجرت به آلمان

پس با مراجعه به این سایت می‌توانید دانشگاه و مقطع تحصیلی خود را بر اساس کشور محل زندگی و سکونت پیدا کنید و به این اطمینان دست یابید که دانشگاه شما از نقطه نظر آلمان شناخته شده و معتبر است. معادل سازی مدارک از سوی وب سایت زاب دارای دو فرمت مختصر و کامل است.

با استفاده از فرمت کامل، متقاضیان می‌توانند کارفرمایان را بیشتر از جزئیات مدارک تحصیلی خود مطلع سازند و امکان و شانس بهتری برای استخدام داشته باشند. فرمت مختصر نیز از جمله مدارک مورد نیاز برای ارائه به شرکت‌های کاریابی و یا کارفرمایان در کشور آلمان است و به شما کمک می‌کند تا بر اساس میزان دانش و سطح سواد و تحصیلات خود به استخدام کارفرمایان آلمانی درآیید.

بسیاری از افراد به دنبال معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان هستند. این افراد باید توجه داشته باشند که در حال حاضر معادل سازی مدارک صادر شده از کشور ایران تنها برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت می‌پذیرد و برای دیپلم و فوق دیپلم فرایند معادل سازی انجام نمی‌شود.

بخوانید  ایا مهاجرت به آلمان کار درستی است ؟

پس نمی‌توانید برای انرکنونگ مدرک دیپلم اقدام کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که تمامی مقاطع تحصیلی باید به طور کامل توسط فرد متقاضی پشت سر گذاشته شده باشند و مدارک و اسناد آن‌ها از نظر وزارت علوم ایران مورد تایید قرار بگیرد. از سوی دیگر اگر مدرک تحصیلی شما از سوی یکی از دانشگاه‌های آلمان صادر شده نیازی هم به معادل سازی نخواهید داشت.

مهاجرت به المان

ارزشیابی مدارک تحصیلی توسط سایت انرکنونگ

رشته‌های نظری و مهندسی این امکان را دارند که تاییدیه مدارک تحصیلی خود را از وب سایت و مرکز زاب دریافت نمایند و مراحل ساده‌ای را پشت سر بگذارند. با این حال ممکن است بعضی از کارفرمایان در کشور آلمان به ویژه کارفرمایان دولتی این تاییدیه را مورد پذیرش قرار ندهند.

به همین دلیل به ارزشیابی مدارک تحصیلی در آلمان در وبسایت انرکنونگ نیاز پیدا خواهید کرد. نحوه ارزشیابی و معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان و در وبسایت انرکنونگ به این شکل است:

در ابتدای این فرایند باید به وبسایت این مجموعه وارد شوید و حرفه و رشته شغلی خود را مشخص کنید. پس از انجام این گام وب سایت مورد نظر حرفه‌های مربوط به رشته تحصیلی و کاری شما را به نمایش در خواهد آورد. پس می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کرده و به مرحله بعدی وارد شوید.

گامی که در آن چند پرسش درباره کشور محل تحصیل و سطح تحصیلات شما مطرح شده است و باید به آن‌ها پاسخ صحیح ارائه دهید.  پس از آن انرکنونگ چند سوال درباره شهر مقصد از شما خواهد پرسید. بعد از این مرحله مشاورانی را به شما معرفی خواهد کرد که از طریق آن‌ها می‌توانید به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

در آخرین مرحله نیز اطلاعاتی را درباره اداره مسئول ارزشیابی در شهر مقصد ارائه خواهد داد و به شما خواهد گفت که باید چه مدارک و اسنادی را برای طی کردن گام‌های بعدی فراهم کنید. پس از آن باید فرد متقاضی یک ایمیل برای مجموعه معرفی شده ارسال کند و در آن مطرح نماید که درخواست معادل سازی مدارک و کار کردن در آن شهر و یا ایالت را دارد.

ارزشیابی مدارک تحصیلی توسط سایت انرکنونگ

برای معادل سازی مدرک تحصیلی در آلمان از طریق وب سایت انرکنونگ باید مدارکی را نیز ارائه دهید که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از:

تمامی مدارک دانشگاهی و تحصیلی به همراه ریز نمرات، تعداد واحدهای عملی و تئوری گذرانده شده در دانشگاه به همراه تفکیک ساعات. از دیگر مدارک مورد نیاز برای معادل سازی از طریق وب سایت انرکنونگ می‌توان به گواهی سوابق شغلی اشاره کرد و یا مدرک زبان آلمانی سطح B2 را نام برد.

به این نکته هم دقت داشته باشید که فرایند ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی از طریق وب سایت انرکنونگ ممکن است مدت زمانی در حدود ۳ تا ۶ ماه طول بکشد. با این حال همچنان مهمترین مرجع معادل سازی مدارک تحصیلی، شرکت زاب است.

بخوانید  خرید مواد غذایی در آلمان

مدارک لازم برای انرکنونگ پرستاری

همان‌طور که می‌دانید پرستاری یکی از محبوب‌ترین مشاغل در سراسر جهان محسوب می‌شود و این شغل را می‌توان یکی از بهترین فرصت‌ها برای مهاجرت کاری به کشور آلمان به شمار آورد. مجموعه دلایلی وجود دارند که باعث می‌شوند پرستاران برای مهاجرت به این کشور اروپایی ترغیب و تشویق شوند.

مدارک لازم برای انرکنونگ پرستاری

از مهمترین این دلایل می‌توان به برخورداری از مزایای اجتماعی اشاره کرد و یا درآمد بالا را نام برد. شرایط کلی کار پرستاری در کشور آلمان نیز بسیار مطلوب است. به گونه‌ای که پرستاران در این کشور ۵ روز در هفته را به کار و فعالیت اختصاص داده و در طول یک روز حداکثر ۸ تا ۱۰ ساعت کار می‌کنند و برای اضافه کاری‌های خود در هر ساعت چیزی معادل ۱۲ درصد از حقوق معمولی را دریافت می‌نمایند.

با این حال در زمینه میزان حقوق و درآمد پرستاران در کشور آلمان باید به میزان تحصیلات و سطح دانش و سواد پرستار، جنسیت، شهر محل کار و…. نیز دقت داشته باشید.

حواستان باشد که پرستاران نیز مانند سایر مشاغل پیش از اقدام به دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کشور آلمان باید به معادل سازی مدرک پرستاری در آلمان دست بزنند و طی آن مدارک دانشگاهی و حرفه‌ای خود را ترجمه ساخته و به تایید کشور آلمان برسانند تا امکان کار و فعالیت شغلی در این کشور را به دست آورند.

پرستارانی که تمایل دارند به معادل سازی مدرک پرستاری خود در آلمان اقدام کنند باید از شرایط خاصی بهره‌مند شده باشند. برای نمونه تحصیلات آکادمیک و یا دانشگاهی را پشت سر گذاشته و مدرک لیسانس یا فوق لیسانس این رشته را داشته باشند. این افراد باید در یک آزمون معادل سازی هم شرکت کنند تا مدرک آن‌ها با مدارک پرستاری در کشور آلمان مقایسه شده و تطبیق داده شود.

مدارک لازم برای انرکنونگ پرستاری

پس از آن باید درخواست اخذ ویزای کاری را ارائه داده و هزینه‌های مورد نیاز برای این کار را هم پرداخت کنند. هزینه‌ای که به منظور به رسمیت شناختن صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای پرستاران اخذ می‌گردد. برای انرکنونگ پرستاری نیاز به ارائه مدارکی هم دارید. مدارکی که باید به نهادهای مسئول ارائه شوند.

از مهم‌ترین مدارک لازم برای انرکنونگ پرستاری می‌توان به مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و یا پاسپورت اشاره کرد. برای معادل سازی مدارک خود در رشته پرستاری در کشور آلمان به ارائه رزومه و یا سابقه و تجربه کاری حرفه‌ای نیز نیاز خواهید داشت.

مدارک لازم برای انرکنونگ پرستاری

همچنین باید گواهی‌های آموزشی و یا مدارک لازم مبنی بر شایستگی‌های حرفه‌ای خود را نیز در اختیار مسئولین مربوطه قرار دهید. معادل سازی مدارک پرستاری در آلمان نیاز به ارائه گواهی تجربه حرفه‌ای مرتبط هم دارد و باید فرد متقاضی گواهی پزشکی و سلامت عمومی و جسمانی خود را نیز ارائه دهد.

از دیگر مدارک لازم برای انرکنونگ پرستاری می‌توان به گواهی عدم سوء پیشینه و یا عدم سابقه کیفری و قضایی اشاره کرد. تمامی این مدارک باید به صورت ترجمه شده به زبان آلمانی در اختیار مسئولین مربوط قرار بگیرند.

به این نکته توجه داشته باشید که فرایند انرکنونگ و معادل سازی مدارک در کشور آلمان از زمان جمع آوری آن‌ها، ترجمه و سپس ارسال و بررسی، چیزی میان یک تا چهار ماه زمان خواهد برد.

بخوانید  شهرهای ایرانی نشین آلمان

نکات مورد نیاز معادل سازی مدرک پرستاری در آلمان

در بسیاری از مواقع از متقاضیان معادل سازی مدرک پرستاری در آلمان درخواست می‌شود تا در آزمون‌های معادل سازی شرکت کنند. حواستان باشد که اگر مدارکتان کامل باشد اما نتوانید در این آزمون‌ها نمره کافی کسب کنید مدرکتان نیز مورد پذیرش واقع نخواهد شد.

از سوی دیگر برای کار کردن در این کشور به عنوان یک پرستار باید علاوه بر معادل سازی مدارک مورد نیاز ویزای کاری این کشور را نیز اخذ کنید. برای اخذ ویزای کاری این کشور نیز اصلی‌ترین مرحله، پذیرش توسط یک کارفرمای آلمانی است.

نکات مورد نیاز معادل سازی مدرک پرستاری در آلمان

برای دریافت این ویزا نیز نیاز به ارائه مدارکی داشته و باید شرایطی را رعایت کنید‌. از مهمترین شرایط و مراحل لازم برای اخذ ویزای کار پرستاری آلمان می‌توان به رزومه کاری کامل به زبان آلمانی اشاره کرد. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و قضایی نیز ضرورت دارد و باید فرد متقاضی چند عکس پاسپورتی را نیز در اختیار سازمان و مرجع مربوط قرار دهد.

ارائه مدارک کارشناسی پرستاری به همراه ریز نمرات و با ترجمه آلمانی نیز اهمیت دارد. پرستاران برای اخذ ویزای کار در کشور آلمان باید گواهی سلامت پزشکی و جسمانی را نیز ارائه دهند و پاسپورت آن‌ها دارای اعتبار کافی باشد. ارائه شناسنامه با ترجمه آلمانی و مدارک مربوط به عضویت در سازمان پرستاری کشور مبدا نیز ضرورت دارد.

با این حال امکان وجود دارد که مدارک مورد نیاز و شرایط اخذ ویزای کاری پرستاری در کشور آلمان با توجه به شرایط متقاضی و دانشگاه مورد نظر دچار تغییر و تحولاتی شود.

معادل سازی مدرک مامایی در آلمان

در کشور آلمان شغل مامایی یکی از رشته‌های پرتقاضا برای کار محسوب می‌شود. افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند در کشور آلمان بازار کار و موقعیت مناسبی داشته و می‌توانند درآمد بالایی را از آن خود سازند. با این حال یکی از مهم‌ترین اقدامات برای این دسته از متخصصین معادل سازی مدرک مامایی در آلمان است.

معادل سازی مدرک مامایی در آلمان

برای اینکه این افراد بتوانند این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند باید مدارک و اسنادی را ارائه داده و شرایط و قواعد خاصی را رعایت کنند. یکی از مهمترین این شرایط داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح A1 است. اگر این مدرک را نداشته باشید می‌توانید در ابتدا در یک دوره فشرده زبان آلمانی شرکت کنید.

در صورتی که متقاضیان بتوانند تاییدیه معادل سازی مدارک تحصیلی خود را از مراکز و مراجع مربوط به دست آورند می‌توانند به سفارت آلمان مراجعه کرده و درخواست ویزای کاری خود را ارائه دهند. در برخی از موارد لازم است دانشجویان در مدت زمانی کوتاه مثلاً ۶ تا ۱۲ ماه در یک مرکز درمانی و یا بیمارستان کارآموزی کنند.

پس از پشت سر گذاشتن این مرحله باید در یک آزمون نیز شرکت نمایند تا مهارت کافی را برای اشتغال به کار در این کشور به دست آورند. با طی کردن این مراحل این امکان را به دست می‌آورید که در تمامی نقاط کشور آلمان به عنوان یک ماما مشغول به کار شوید.

2 پاسخ

  1. سلام برای اوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک میشه بگین چه مدارکی میخواد زبان آلمانیم ب۱باشه کافیه؟؟یا تا ب۲ باید بگیرم؟؟

  2. سلام
    ببخشید برای اوسبیلدونگ گپ تحصیلی باید با سابقه کار پر شه ؟
    من سال ۹۰ دیپلم و پیش گرفتم سال ۹۴ لیسانس
    تا الان هم سابقه کار دارم
    سابقه کار بیمه ام رو بدم ترجمه ؟
    یک ارشد هم دارم
    نمیدونم اون هم ترجمه کنم یا نیازی نیست (فقط لیسانس کافیه)
    ۳۱ سالمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *